ĮTRAUKUSIS UGDYMAS
Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam ugdytiniui, tai labai aiškiai atsispindi Geros mokyklos koncepcijoje. Įtraukųjį ugdymą tikslinga sieti su personalizuotu kiekvieno ugdytinio ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius, vedančiu į sėkmę ir asmeninę pažangą. Šio proceso metu atsižvelgiama į vaiko socialinę, kultūrinę mokymosi įvairovę ir remiamasi veiksniais, padedančiais nustatyti bei šalinti kliūtis ugdymuisi.
2024 m. rugsėjį įsigaliojus Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo Nr. I-1489 5, 14, 21, 29, 30, 34 ir 36 straipsnių pakeitimams ir įstatymo papildytu 45 straipsniu, kurie numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje (darželyje, mokykloje) kartu su savo bendraamžiais.
Ruošiantis įgyvendinti įtraukųjį ugdymą, mūsų įstaiga siekia mokytis gyventi žmonių įvairovėje ir mokytis iš skirtybių. Įstaigoje baigiame įkurti STEAM kabinetą, šiuo metu įsigyjamos priemonės sensorinėms erdvėms įkurti, puoselėjame įtraukiojo ugdymo vertybes: lygybę ir lygiavertiškumą, teisę, dalyvavimą visiems ir visur, pagarbą dalyvavimui, bendruomeniškumą, pasitikėjimą, sąžiningumą, drąsą, džiaugsmą, empatiją, meilę, optimizmą ir tikėjimą. Mokytojų ir švietimo pagalbos teikėjų pagrindinė užduotis – konsultuoti tėvus švietimo pagalbos teikimo klausimais, skatinti ugdytinius aktyviai mokytis bendradarbiaujant ir atrandant kiekvienam tinkamą ir empatišką sprendimą organizuodamas ugdymą, siekdamas užtikrinti kokybišką mokymosi procesą. Įtraukusis ugdymas reikalauja keistis iš esmės, pervertinti savo vertybines nuostatas, patobulinti kompetencijas, atrasti empatijos jausmą ir taikyti kitokį ugdymo turinį ir išskirtinius metodus. Mūsų įstaigai svarbus kiekvienas vaikas, mes augame, keičiamės ir mokomės vieni iš kitų, dalindamiesi gerąja patirtimi su besimokančiais ir patiriančiais įtraukties būtinybę bei poreikį. Tėvams ir pedagogams, siekiantiems išsamiau susipažinti su aktualia informacija, rekomenduojame susipažinti su dokumentais, reglamentuojančiais įtraukųjį ugdymą.
ĮTRAUKIOJO UGDYMO STRATEGIJOS KLAIPĖDOS MIESTE ĮGYVENDINIMO 2024–2027 METAIS PRIEMONIŲ PLANAS
Naudingos nuorodos ir informacija
Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo bendrojo ugdymo mokyklose rekomendacijos
Patarimai pedagogams įtraukiojo ugdymo temomis
Patarimai tėvams: kaip ugdyti vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimų, savarankiškumą namuose
Patarimai tėvams: kaip įvairiapusių raidos sutrikimų turintį vaiką įtraukti į sensorines veiklas
Patarimai tėvams: kaip ugdyti vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, komunikacinius įgūdžius
Patarimai tėvams: vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, pagrindinių įgūdžių ugdymas
Autizmo tematika knygų sąrašas
Vaikams apie neįgaliųjų teisių konvenciją
Pozityvaus elgesio palaikymo ir intervencijų sistema (PEPIS)